Dopisek Moderatora dokonany w dniu 15 sierpnia 2009, godz. 07: 20
w związku ze zmianami w regulaminie, które musiały być wprowadzone w związku z małym zamieszaniem związanym z formatem fotografii, zapraszam do zapoznania się z aktualnym regulaminem wypisanym w wątku: [bf#263083]
***
W tym roku troszkę zmienimy zasady wyboru fotografii, które będą zamieszczone w kalendarzu na rok 2010. Wybieramy fotografie w 13 równolegle prowadzonych kategoriach - okładka oraz każdy z dwunastu miesięcy osobno.
Konkursowy regulamin:
1. Fotografie do konkursu może zgłaszać każdy zalogowany użytkownik bio-forum.
2. Zamieszczamy maksymalnie po trzy fotografie w każdej kategorii.
3. Ostateczny termin zgłoszenia fotografii do konkursu to 09. 08. 2009.
4. Wszystkie zgłaszane fotografie muszą spełniać następujące kryteria:
- stosunek boków 4: 3
- fotografie miesiąca - kadr poziomy o rozdzielczości oryginału nie mniejszej niż 2400/1800 pikseli
- fotografia na okładkę kalendarza - kadr pionowy o minimalnej rozdzielczości oryginału 2100/2800 pikseli
- muszą stanowić „własność” zgłaszającego w rozumieniu ustawy o prawie autorskim
- do prezentacji w konkursie fotografie muszą być zmniejszone do rozdzielczości 640/480 pikseli, ciężar pliku nie może przekraczać 100 kb
- tematyka fotografii związana z tematyką forum - grzyby, rośliny naczyniowe, porosty, śluzowce - spotykane w naturze
- fotografie dla poszczególnych miesięcy swą tematyką muszą nawiązywać do miesiąca, w którym mają być zamieszczone, lub okresu fenologicznego związanego z danym miesiącem
5. Zasady głosowania:
- głosować może każdy użytkownik bio-forum, który przed terminem zakończenia glosowania zgłosi chęć zakupu kalendarza
- każdy głosujący wybiera po jednej fotografii z każdej kategorii, a ilość oddanych głosów na ta fotografię jest mnożona przez liczbę zamówionych przez głosującego kalendarzy
- głosy oddane na własne fotografie nie będą brane pod uwagę
- głosowanie zaczynamy 10. 08. 2009, kończymy 23. 08. 2009, w razie sytuacji remisowej przewidziana jest tygodniowa dogrywka
6. W przypadku niewystarczającej jakości nadesłanego do mnie oryginału w kalendarzu zamieszczona będzie następne w kolejności zdjęcie.
7. Oryginały zwycięskich fotografii i przesyłamy na adres: mjeziorko@interia.pl[mailto:jeziorko@interia.pl] do dnia 03. 09. 2009.
Zakładam osobne wątki dla kazdego miesiąca i jeżeli nie będzie zastrzeżeń co do regulaminu to możemy zacząć zabawę:-)
(wypowiedź edytowana przez jezier 28. maja. 2009)
(wypowiedź edytowana przez jezier 28. maja. 2009)
Oooooojoooj....... nie mogę spełnić warunku rozdzielczości 2400x1800, bo mój PowerShot A520 wyciąga max 2272x1704........ buuuuuuu: (
Rober wystawiaj swoje fotografie, jeżeli nie będą mocno kadrowane, to będzie ok!
Jeszcze jedna dość ważna, organizacyjna sprawa dotycząc opisu zamieszczanych fotografii. Proponuje numerować fotografie od jednego do trzech w każdej kategorii. Głosować będziemy w wątkach pod zamieszczonymi zdjęciami wpisując nick autora i numer fotografii.
Michał, to zdecyduj z tym limitem :). Bo to w takim razie niejasne jest do ilu można schodzić z tą wielkością kadru.
I druga sprawa. Regulamin jest trochę wewnętrznie niespójny. W związku z mnożeniem głosów wraz z liczbą zakupionych kalendarzy, ci, co zamawiają więcej, automatycznie zmniejszają szansę na umieszczenie swojej fotografii w kalandarzu, A przecież wystawiamy zdjęcia po to by się w kalendarzu znalazły:-))) Nie myślicie, że coś nie tak z tym?:-)
Proponuję zatem nie mnożyć głosów przez liczbę zamówionych kalendarzy.
Krzysiek słuszna uwaga, zupełnie nie pomysłem o tym, sugerowałem się poprzednimi edycjami konkursu.
Co do minimalnej rozdzielczości zdjęć to może na zdjęcia miesiąca zmniejszymy ja do 2100/1575, tak by właściciele aparatów z matryca o rozdzielczości czterech milionów pikseli mogli w konkursie startować?
A to niech się wydawca kalendarza wypowie, czy taka rozdzielczość będzie OK. Albo lepiej - jaka jest minimalna, dla okładki, i miesięcy
Rozumiem, że jeśli mój aparat robi zdjęcia tylko o stosunku boków 3: 2 i 16: 9 to nie mogę brać udziału w konkursie?
Możesz brać udział jak ze swojego aparatu wykadrujesz fotkę potrzebnych rozmiarów.
Andrzej wymiary zdjęć muszą być sztywno narzucone z przyczyn czysto technicznych. Nie będzie dobrze wyglądał taki kalendarz, jeżeli w każdym miesiącu będzie fotografia innych rozmiarów, nie wspominam nawet o ile pracy więcej będzie przy złożeniu kalendarza... Tak jak Rysiu radzi, przyciąć boczki i będzie dobrze.
Coś mi się wydaje, że wkrada się bałagan we wstawianych zdjęciach - brak numerów i nazw (G1-nazwa, G2-nazwa, G3-... R1.., R2.., R3.. itp), tak jak było w poprzednich edycjach. Będzie problem z głosowaniem!!
Można dawać zdjęcia owadów lub zwierząt do kalendarza?
Robercie, według mojego pojęcia wstawiamy maks. po 3 zdjęcia do poszczególnych miesięcy i okładki - zdjęcia o w/w tematyce związanej z Bio-Forum - i numerujemy je w każdym z poszczególnych miesięcy od 1 do 3. Głosując będziemy w danym miesiącu wybierać zdjęcie podając nick-nr zdjęcia.:-)
Michał, dobrze wyłuszczyłam sprawę?
I tu mam rozbieżność z Twoim rozumieniem regulaminu Basiu :).
Ja zrozumiałem, że można wstawić w każdym miesiącu po 3 zdjęcia z każdej kategorii.
pkt. 2 regulaminu:
"2. Zamieszczamy maksymalnie po trzy fotografie w każdej kategorii. "
I dlatego uważam, że numeracja w danym miesiącu u każdego wstawiającego powinna być oddzielna dla każdej kategorii z odpowiednią literą (G, R, S, P)
Michale rozstrzygaj!!
Robert, w każdym wątku zamieszczamy po trzy fotografie tematycznie związane z naszym forum i jednocześnie nawiązujące do miesiąca, lub okresu fenologicznego. Fotografie wystarczy ponumerować, bo głosować będziemy w tych samych wątkach w których zamieszczane są fotografie. Głosując wpiszemy nick autora i numer zamieszonej przez Niego fotografii. Co do wcześniejszego twojego pytania o minimalna rozdzielczość to proszę jeszcze o odrobinę cierpliwości.
Basiu, dokładnie tak sobie to wykombinowałem.:-)
Marcin&Sylvia, owadami nie zajmujemy się na bio_forum, wiec pozostańmy przy grzybkach, śluzowcach, roślinkach i porostach.
Robert - napiszę po ludzku. W każdy miesiąc możesz wstawić trzy fotki ponumerowane od 1 do 3. Nie jest ważne, czy wybrałeś roślinke czy grzybka. Razem masz trzy fotki w miesiacu i nie trzeba w takim układzie dopisywać G ( czytaj grzyby), R ( czytaj roslinki)...
W myśl regulaminu nie wkładaj grzybka np prawdziwka w miesiacu styczniu, bo w tym miesiacu on nie występuje.
cytat "... Nie jest ważne, czy wybrałeś roślinkę czy grzybka...."
dopisek... czy porosta, czy śluzowca...:-)
No i ważne, żebyśmy COŚ wybierali i do propozycji dorzucali, bo jak na razie, to szykuje nam się kalendarz z dużymi białymi plamami w niektórych miesiącach:- (( (( (;- (( (
(wypowiedź edytowana przez topazzz 11. czerwca. 2009)
Wow! Już przestają nam grozić białe plamy!!!:-)))
(wypowiedź edytowana przez topazzz 11. czerwca. 2009)
No i się zaczyna.
Puciu - takie piękne fotki robisz. Technicznie - bardzo dobre, tylko w tych kadrach... same jakieś byle co:- (( ( Tylko jedną fotką mi zaimponowałeś - to opienki - są śliczne!!:-)
Puciu - masz jeszcze szansę - Twoje fotki są niezgodne z regulaminem - trzeba je wywalić:- ( Poszukaj w zestawach grzybków - będziesz miał więcej szans na dostanie się do kalendarza:-)
PS Nie bierz tego sobie do serca - robię tak wszystkim na złość, którzy nie wkladają grzybków - moich ulubionych. To taka moja podstępna agitacja na fotki z grzybkami. Wiem, że znowu przegram i w kalendarzu znajdą się roślinki i takie jak Twoje paproszki:- ( Ale może masz wiecej tych grzybków?:-)
Toś, Rysiu, pojechał...:-)
No cóż, rozumiem Cię doskonale. A nie ma co zakładać przegranej grzybów... Zaraz, zaraz, przecież to dopiero początek. Jeszcze tyle grzybów może się pokazać w propozycjach! Ale przyznam, że poprzeczkę Robert powiesił wysoko. No, zobaczymy jak dalej to pójdzie.
Znowu mi się problem z rozdzielczością pojawił. Oprócz wspomnianego Canona PowerShot A520, używam też Panasonic Lumix TZ1, którego max rozdzielczość jest 2560x1920 i część moich zdjęć spełnia warunki regulaminu w poziomie 2400x1800. Ale tylko w poziomie, bo w pionie 1920x2560, to za mało - ma być 2100x2800: (.
Czekam na OSTATECZNĄ decyzję o max rozdzielczościach (to w odniesieniu do wcześniejszych postów).
A tak na marginesie, to żaden z używanych przeze mnie aparatów nie jest mój - na zmianę "dzierżawię" je od swoich córek (hee.. hee..) :):)
Nie wiedziałem, gdzie to napisać, więc może tu...
Straszny bałagan się robi w tych fotkach... Jedni wrzucają zdjęcia w prawidłowym rozmiarze inni w złym, a wszystko przechodzi bez echa... Poza tym niektóre fotki pojawiają się komentarze do fotografii pod zdjęciami, a także zdjęcia niezgodne tematycznie z zasadami konkursu...
Czy ktoś to ogarnie?
Proponuję, żeby fotografie miały jednak jakiś tytuł - lepiej to będzie wyglądało w kalendarzu, a i przy ewentualnych komentarzach ułatwi opisywanie fotografii. Łatwiej będzie też wg mnie głosować na tytuł niż na numer...
Trochę dużo mam tych propozycji i pewnie nie da rady już wprowadzić ich w życie, jako że konkurs jest już na zaawansowanym etapie...: (
P. S. Widzę, że momentami moja poprzednia wypowiedź traci sens logiczny i składniowy :) Ale trudno, nie mogę jej już edytować...
Fotografie wybrane do kalendarza tak jak w poprzednich edycjach będą miały (chyba?) nazwę polską i łacińską oraz nazwisko autora (a co za tym idzie - autor powinien znać nazwę obiektu wstawianego), chociaż faktycznie tegoroczny regulamin o tym nie wspomina!
W tej chwili forumowicze nie mogą już indywidualnie dopisać nazw do zdjęć, więc może nie róbmy zamieszania i niech zostaną same numery.
Co do głosowania, system wcześniej stosowany (numer fotografii+nick autora) znakomicie się sprawdził :)
Andrzej wszystkie uwagi są cenne i jeśli teraz to pewnie w następnej edycji będzie można wprowadzić jakieś zmiany.
Tak, zgadzam się z Robertem, też uważam, że system numerowania: "nick autora - numer zdjęcia" sprawdzi się znakomicie, tak jak poprzednio:-)
Natomiast Andrzeju, gdybyśmy w przyszłym konkursie kalendarzowym dodawali tytuły do zdjęć, to:
- do głosowania nie jest to niezbędne, bo z powodzeniem można głosować na numer zdjęcia, nick autora ZAWSZE trzeba podać
- ale może to dodatkowo ubarwić wybory i sam kalendarz, gdy zawita do niego taka np. "Ceglasta ślicznotka" albo "Niczym z dna rafy koralowej" (taki tytuł może dotyczyć Stemonitis sp.)
Wówczas podpisy pod zdjęciami w kalendarzu mogłyby być dwojakie czyli:
z jednej strony pod zdjęciem nazwa - gatunkowa, rodzajowa, względnie słowo "nieoznaczony" ORAZ z drugiej strony pod zdjęciem ten dodatkowy tytuł np. "Niczym z dna rafy koralowej":-)
(wypowiedź edytowana przez topazzz 27. czerwca. 2009)
Co do wypowiedzi Rysia z 2009. 06. 13 15: 14
cytat:
"Puciu - takie piękne fotki robisz. Technicznie - bardzo dobre, tylko w tych kadrach... same jakieś byle co:- (( ( Tylko jedną fotką mi zaimponowałeś - to opienki - są śliczne!!:-)
Puciu - masz jeszcze szansę - Twoje fotki są niezgodne z regulaminem - trzeba je wywalić:- ( Poszukaj w zestawach grzybków - będziesz miał więcej szans na dostanie się do kalendarza:-)"
Rysiu, wiem, że wiesz o tym, ale napiszę to, zdjęcia Pucia SĄ ZGODNE Z REGULAMINEM, i każdy śluzowiec, porost, roślinka czy grzybek może znaleźć się w konkursie kalendarzowym i w kalendarzu Bio-Forum 2010:-)
Wiem, że podpisy do głosowania nie są konieczne - doczytałem później, że głosujemy na jedną tylko fotkę... :)
Fotografie Pucia rzeczywiście są niezgodne z regulaminem a dokładnie tym jego punktem:
Do prezentacji na forum fotografie zmniejszamy do 640/480 pikseli i kompresujemy do 100 kb.
Różne rozmiary prezentowanych fotek zmniejszają szanse tych mniejszych... a tak przynajmniej sądzę.
(wypowiedź edytowana przez andrzej528 27. czerwca. 2009)
Andrzeju dokładnie tak jest, myślę że Pucio wstawi je w wymaganym rozmiarze, ale usnąć tamte może tylko Admin. Po weekendzie postaram się coś z tym zrobić.
Michał, jesteś jeszcze? Jedną ważną sprawę mam jeszcze:-)
W pierwszym poście tego wątku o regulaminie konkursu pozostaje wpis:
"- każdy głosujący wybiera po jednej fotografii z każdej kategorii, a ilość oddanych głosów na ta fotografię jest mnożona przez liczbę zamówionych przez głosującego kalendarzy"
ALE zgodnie z ustaleniami z 2009. 05. 30 09: 10 i 2009. 05. 30 11: 19 nie mnożymy głosów przez liczbę zamówionych kalendarzy, tak? Każdy głos to jeden głos, niezależnie od liczby zamówionych kalendarzy, tak?
Przekazuję informację od Michała o tym punkcie regulaminu dotyczącym głosowania:
NIE MNOŻYMY GŁOSÓW przez ilość zamówionych kalendarzy.
W związku ze zmianami w regulaminie, które musiały być wprowadzone w związku z małym zamieszaniem związanym z formatem fotografii, zapraszam do zapoznania się z aktualnym regulaminem wypisanym w wątku: [bf#263083]