bio-forum.pl

Masa grzybów na sosnie.

bez logowania - można przeglądać

od gru.2003

1. Masa grzybów na sosnie.

Grzyby te masowo obrastają martwe lub półżywe drzewa. Zauważyłem po ostatnich wędrówkach w gdańskich lasach, że to raj dla amatorów nadrzewnych. Wcale nie trzeba dużo chodzić, aby znależć coś ciekawego lub mniej ciekawego. Z drugiej strony zastanawiam się skąd taki "nawał"pasożytów. Czy to dlatego że blisko miasta, zanieczyszczenia, czy jeszcze coś innego. W lasach bardziej oddalonych od aglomeracji miejskich nie spotyka się aż tyle nadrzewnych grzybów.

od wrz.2004

2. Masa grzybów na sosnie.
25.lut.05 22:54
Maciej Malec "maciej_m"

Te drugie to ziarnoskórnik purpurowy ( Chondrostereum purpureum). Pierwszy - nie wiem, nie znam się na hubowatych:- (

(wiadomość edytowana przez maciej_m 25. Lutego. 2005)

od gru.2003

3. Masa grzybów na sosnie.

Te pierwsze to te same tylko widok z góry.

od lip.2004

4. Masa grzybów na sosnie.

W moim "żłobkowym":-) podejściu na 1 i 3 zdjęciu mógłby to być wrośniak różnobarwny (Trametes versicolor)?

Jednak na 2 zdjęciu (to widok od spodu?) niewielę widzę (przynajmniej na swoim monitorze), i mogło by pasować pod szaroporkę podpalaną.

Jednak piszesz, że wszędzie ten sam gatunek, więc???

od gru.2003

5. Masa grzybów na sosnie.

Tak, na drugim jest zbliżenie spodu tego grzyba.

od lip.2004

6. Masa grzybów na sosnie.

Raczej jednak nie w. różnobarwny, bo ten na iglastych b. rzadko - to jak piszesz rośnie na sośnie:- (

od maj.2002

7. Masa grzybów na sosnie.

Jeśli to rosło na sośnie to mógłby być niszczyk jodłowy [Trichaptum abietinum (Pers.: Fr.) Ryv.].

Jednak przyglądając się zdjęciom raczej wątpię, że była to sosna. Wygląda mi raczej na... buk:-)

I wtedy ten gładziutki hymenofor pasował by do niszczyka pergaminowego [Trichaptum biforme (Fr. in Kl.) Ryv.]

od gru.2003

8. Masa grzybów na sosnie.