bio-forum.pl

Jaki to grzyb proszę o pomoc!

bez logowania - można przeglądać

od paź.2013

1. Jaki to grzyb proszę o pomoc!

Jestem początkująca miłośniczka zbierania grzybów. Dziś znalazłam plac grzybów, było ich tak dużo, że aż zdziwiło mnie, że nikt ich nie zerwał. Pytałam rodzinę, mówią, że jadalny, ale ja wolę się upewnić. z góry dziękuje za pomoc, mam ich całe wiaderko.

od wrz.2006

2. Jaki to grzyb proszę o pomoc!

Obrazek się nie załączył.

od paź.2013

3. Jaki to grzyb proszę o pomoc!

od wrz.2006

4. Jaki to grzyb proszę o pomoc!

(c) huban, czyli maślak pstry :)

od maj.2009

5. Jaki to grzyb proszę o pomoc!

Tym razem powiedzenie, że z rodziną dobrze wychodzi się ale tylko na zdjęciach, zupełnie nie sprawdziło się. Dobrze Ci mówili, ja je uwazam za bardzo smaczne grzybki a jest to maślak pstry:-)

od paź.2013

6. Jaki to grzyb proszę o pomoc!

Dziękuję za odpowiedź. Zbierałam maślaczki, ale nawet przez głowę by mi nie przeszło, że to też może być maślak. Trafiłam na tak ogromny plac tych grzybów, aż synkowi kazałam stać w miejscu, żeby ich nie podeptał. Rodzinka mówiła, że to jakiś modraczek, ale takiego w internecie nie znalazłam. Wielkie dzięki za pomoc!

od lip.2008

7. Jaki to grzyb proszę o pomoc!

Koło tych maślaczków trzeba rozejrzeć się za klejówkami. Bardzo często rosną obok, a są super.

od lip.2008

8. Jaki to grzyb proszę o pomoc!

A maślaczki koniecznie przekroić. Mają to do siebie, że trzonki są zdrowe a kapelusze to już niekoniecznie.

od gru.2006

9. Jaki to grzyb proszę o pomoc!
4.paź.13 08:34
Adrian Szymkiewicz

Teresa, masz na myśli klejówkę różowawą? :) Ja jadłem klejka czerwonego, i uważam że nie warto zbierać.

od maj.2009

10. Jaki to grzyb proszę o pomoc!

Chyba raczej chodzi o klejówkę świerkową (inaczej klejówka kleista).

K. różowa osiąga dość małe rozmiary i jest rzadka, chociaż na upartego to zawsze można coś tam uzbierać:-)