bio-forum.pl

Pomoc z zakupem mikroskopu

bez logowania - można przeglądać
∗0↓0 #3↓3

od paź.2009

1. Pomoc z zakupem mikroskopu
11.paź.09 19:27
Anna P. "enmity"

Proszę o pomoc z wybraniem mikroskopu. Jestem początkująca, lecz chcę zacząć pracować na jak najlepszym, możliwym sprzęcie. Znalazłam kilka mikroskopów z powiększeniem cyfrowym do 1600x. Najbardziej interesują mnie niezbędne dane techniczne, tzn. jaki mikroskop, o jakich parametrach. Ale mam także pytanie. Co można obejrzeć przy przybliżeniu cyfrowym 1600, oraz jakie przybliżenie jest potrzebne do zobaczenia, np płytek krwi.

Z góry dziękuje za pomoc.

od wrz.2009

2. Pomoc z zakupem mikroskopu

Witam,

A jaką kwotę możesz wydać?

Obserwacja tylko w jasnym polu czy również ciemnym?

Oprócz krwi co chcesz oglądać?

Czy chcesz rejestrować (czy rownież coś mierzyć) i przy pomocy czego - kamery mikroskopowej czy również przy pomocy lustrzanki?

teoretyczne powiększenie to 1400-1600x.

A w zasadzie 1000x powinno wystarczyć.

Zerknij na model DO Genetic Pro Bino lub coś z wyższej półki.

pozdrawiam

od mar.2007

3. Pomoc z zakupem mikroskopu

Do krwi to obiektyw 100x immersja + dobry rozmaz dobrze wybarwiony. Powiększenie tysiąćkrotne wystarcza w codziennej praktyce laboratoryjnej (1600x można uzyskać dająć okular 16x). Z praktyki laboratoryjnej również wiem, że na staych PZO'oskich mikroskopach też można ocaniać rozmazy krwi.

Powiekszenie cyfrowe (zoom :)) nic nie daje, to jakby zrobić zdjęcie spod 400x i powiększyć w komputerze czterokrotnie, szczegółów, kótrych nie było widać dalej nie bedzie...

rys8\-63

Płytki (ludzkie) raczej widzi się, że są niż ocenia ich morfologię przynajmniej w mikroskopi świetlnej. Np.

⇒ dodaj wypowiedź
bio-forum.pl służy nam od 2001 roku; swój kształt zawdzięcza prostym zasadom:
Trzymamy się tematu forum. Nie drażnimy się. Ma być miło :)szerzej o zasadach i coś jak regulamin