bio-forum.pl

Ozorek dębowy tak znika?

bez logowania - można przeglądać

od sty.2007

1. Ozorek dębowy tak znika?

Mam dwa przykłady zniknięcia ozorka dębowego, którymi jestem tak zaskoczona, że wręcz nie wiem, co o tym myśleć. Czy spotkaliście się z podobnymi przypadkami zniknięcia ozorka dębowego?

znaleziony ozorek
znaleziony ozorek

Pierwszy ozorek znaleziony 24 sierpnia, w dniu znalezienia wyglądał tak:

Wczoraj nie było śladu po owocniku. W dniu znalezienia już wyglądał na nieco zmaltretowanego, moim zdaniem nie nadawałby się do konsumpcji, ale cóż, ja widziałam ozorka pierwszy raz w życiu na żywo, może nie mam doświadczenia z tym gatunkiem. Oczywiście, jak wiadomo, ozorek dębowy jest gatunkiem chronionym, zatem wszelkie pozyskiwanie go jest zabronione. Wczoraj nie było śladu po ozorku.

drugi ozorek
drugi ozorek

Kolejnego ozorka dębowego znalazłam 4 września br. Wyglądał tak:

miejsce po ozorku
miejsce po ozorku

Wczoraj, po 3 dniach, zastałam tylko puste miejsce po ozorku:

Bardzo mnie ciekawi, jak to można wytłumaczyć, czy one same się "rozpływają", nikną, niczym czernidłaki, albo inne mało trwałe gatunki, czy ktoś im w tym pomaga, człowiek, zwierzę, np. ślimaki? Czy ktoś spotkał podobne przypadki?

od sty.2007

2. Ozorek dębowy tak znika?

Dziś odnotowałam ewidentny przypadek "zniknięcia" ozorka dębowego:- (( ( jako gatunku jadalnego, a ktoś kto się poczęstował tym ozorkiem nie wie - albo wie, ale pomimo tego zbiera - że to gatunek objęty ścisłą ochroną!

tak było
tak jest dzis

Z daleka - Tak było 14 września br.: ---------------------------------A tak dziś:

tak było
tak jest dzis

I z bliska - Tak było 14 września br.: ---------------------------------A tak dziś:

Przejeżdżałam tam, obok tego drzewa [bf#201139], by pobrać owocnik dojrzałego grzybka, sądziłam, że ujrzę ozorka w jego dalszym pięknym rozwoju, a tymczasem....: ( Eh, życie.....: (