bio-forum.pl

grzyby koprofilne lub nadrewnowe na odchodach bobra (Castor fiber)

bez logowania - można przeglądać

od lip.2004

1. grzyby koprofilne lub nadrewnowe na odchodach bobra (Castor fiber)

Ostani ona FB rozmawiałem z kimś na temat bobrzych odchodów i wynikła sprawa występowania na nich grzybów (kaprofilnych, nadrewnowych) jako, że są to odchody dosyć specyficzne.

Czy spotkał ktoś na tym habitacie jakieś grzyby, czy były jakieś udokumentowane doniesienia, opracowania u nas w kraju?

Ponoć Amerykanie nad czymś pracują?

od lip.2004

2. grzyby koprofilne lub nadrewnowe na odchodach bobra (Castor fiber)

Tak wygląda specyfika bobrzych odchodów.

Ciekawa, ale ja osobiście nie miałem przyjemności spotkać w terenie.

od paź.2023

3. grzyby koprofilne lub nadrewnowe na odchodach bobra (Castor fiber)

Nie znam się na tym, bobry z racji pokarmu mają specyficzne odchody, może nie w temacie, ale jak zobaczyłem post, to pomyślałem że odpiszę, ja spotkałem rok temu odchody sarny pokryte chyba pleśniakowcami, a że menu sarny też znajdują się gałązki, kora, to napisałem jako taką ciekawostkę, zrobiłem zdjęcie z stycznia

od lip.2004

4. grzyby koprofilne lub nadrewnowe na odchodach bobra (Castor fiber)

Dziki, sarny zające, konie i krowy mają w swoim składzie sporą zawartość "treści różnorodnych", zielonych.

W przypadku tych zimowych odchodów, to prawie tylko "trociny" wzbogacone jakimiś żołądkowymi enzymami i niewielką ilością zielonych dodatków.

Tak mi się przynajmniej wydaje;-)

od paź.2023

5. grzyby koprofilne lub nadrewnowe na odchodach bobra (Castor fiber)

I ja się czegoś dowiedziałem, pozdrawiam

⇒ dodaj wypowiedź
to strona wątku; nowy wątek/zapytanie można dodać na stronie działu lub w innym dziale forum
bio-forum.pl służy nam od 2001 roku; swój kształt zawdzięcza prostym zasadom:
Trzymamy się tematu forum. Nie drażnimy się. Ma być miło :)szerzej o zasadach i coś jak regulamin