bio-forum.pl

Starzec zwyczajny - jakie ma działanie?

bez logowania - można przeglądać

od mar.2007

1. Starzec zwyczajny - jakie ma działanie?
19.mar.08 20:18
Kacper "kacper_PZqo"

Witajcie. Szukam wszędzie informacji o działaniu starca zwyczajnego. Wszędzie pisze tylko, że jest to roślina lecznicza i trująca, poniewaz zawiera alkaloidy. Ale jakie wykazuje działanie?

od lis.2006

2. Starzec zwyczajny - jakie ma działanie?

Co Ty Kacper kombinujesz? Zapewniam cię, że niejeden już się naciął tak jak na daturze.

od mar.2007

3. Starzec zwyczajny - jakie ma działanie?
19.mar.08 22:12
Kacper "kacper_PZqo"

Nic nie kombinuję. Normalne pytanie, by poszerzyć wiedzę. Nie widzę w tym nic złego.

Zapewniam Cię, że nie zamierzam go pić. Nie bój się, nie zrobię sobie krzywdy. Z zawodu jestem farmaceutą, więc spokojnie :)

od cze.2010

4. Starzec zwyczajny - jakie ma działanie?
20.mar.08 06:29
Piotr Grzegorzek

W takiej mądrej książeczce "Dikorastuszczyje, polieznyje rastienija Ukrainy" wydanej w 1983 roku w Kijowie przez Naukową Dumkę można znaleźć szereg informacji na temat starca zwyczajnego. Jako główne działanie podaje się, że napar z ziela stosowano w medycynie ludowej jako środek regulujący i wywołujący miesiączkę. Tak więc w świetle wiadomej ustawy, podobnie jak kopytnik, bylica piołun a nawet rozmaryn powinna to być roślina zakazana. Na wszelki wypadek dodaję jej wizerunek

od mar.2007

5. Starzec zwyczajny - jakie ma działanie?
20.mar.08 10:28
Kacper "kacper_PZqo"

Roślina zakazana?

od cze.2010

6. Starzec zwyczajny - jakie ma działanie?
20.mar.08 15:49
Piotr Grzegorzek

Skoro można jego i inne wymienione tu rośliny stosować w bezoperacyjnym przywracaniu miesiączki to chyba zrozumiałe. Jako farmaceuta powinieneś o tym wiedzieć. Wszak jest na to odpowiednia ustawa.

od mar.2007

7. Starzec zwyczajny - jakie ma działanie?
20.mar.08 21:24
Kacper "kacper_PZqo"

Piotrze, ale decydują o tym lekarze specjaliści, a nie farmaceuci :)

od lis.2006