#8466
od stycznia 2007
Czas rozpocząć akcję kalendarzową :-)
Wypracowany w zeszłym roku regulamin, czy wymaga jakichś zmian?
REGULAMIN
1. Fotografie do konkursu może zgłaszać każdy zalogowany użytkownik bio-forum.
2. Zamieszczamy maksymalnie po 5 fotografii w kategorii pora roku i 3 fotografie w kategorii okładka.
3. Fotografie zamieszczamy do dnia ......... Głosowanie odbędzie się w terminie do dnia ..................
4. Wszystkie zgłaszane fotografie muszą spełniać następujące kryteria:
- stosunek boków 4:3
- fotografie pory roku - kadr poziomy o rozdzielczości oryginału nie mniejszej niż 2400/1800 pikseli
- fotografia na okładkę kalendarza - kadr pionowy o minimalnej rozdzielczości oryginału 2400/3200 pikseli
- muszą stanowić „własność” zgłaszającego w rozumieniu ustawy o prawie autorskim
- do prezentacji w konkursie fotografie muszą być zmniejszone do rozdzielczości 640/480 pikseli (tolerancja do 5 pikseli na bok), ciężar pliku nie może przekraczać 150 kB
- tematyka fotografii związana z tematyką forum - rośliny, grzyby, śluzowce - spotykane w naturze
- fotografie dla poszczególnych pór roku swą tematyką muszą nawiązywać do pory roku w której mają być zamieszczone, lub okresu fenologicznego związanego z daną porą roku
- fotografie, które były publikowane w poprzednich edycjach kalendarza nie mogą brać udziału w konkursie
- zamieszczone fotografie muszą być opisane loginem autora, nazwą kategorii (okładka lub pora roku) oraz numerem kolejnym od jednego do pięciu w poszczególnych kategoriach oraz nazwą obiektu na fotografii, przykład:
login - wiosna 1 - śnieżyczka przebiśnieg Galanthus nivalis
- wszystkie fotografie nie spełniające wymogów regulaminowych będą usuwane przez administratora na wniosek prowadzącego konkurs lub uczestnika konkursu, z podaniem przyczyny usunięcia w oddzielnym wątku i w wiadomości do autora fotografii (przyczynę usunięcia podaje i wiadomość wysyła prowadzący konkurs lub administrator)
5. Do każdej zgłoszonej fotografii należy dołączyć link do serwera zewnętrznego na którym można obejrzeć ją w oryginalnym rozmiarze.
6. Zasady głosowania
- głosować może każdy użytkownik bio-forum, który przed terminem zakończenia glosowania zgłosi chęć zakupu kalendarza
- każdy głosujący wybiera z kategorii "pora roku" 5 fotografii, którym przydziela odpowiednio 5, 4, 3, 2, 1 punkt, a z kategorii "okładka" 3 fotografie, którym przydziela 3, 2, 1 pkt, wygrywają zdjęcia które zdobędą kolejno trzy największe liczby punktów
- wybrane fotografie należy wpisać w wątku dotyczącym kategorii podając login autora, nazwę kategorii (okładka lub pora roku) oraz jej numer kolejny nadany przez autora i ilość punktów nadaną przez wybierającego (można podać także nazwę obiektu na fotografii), przykład:
login - wiosna 1 - śnieżyczka przebiśnieg Galanthus nivalis - 3 pkt
- nie ma obowiązku przydzielenia wszystkich punktów
- każdy głos liczy się jako jeden niezależnie od ilości zamówionych przez głosującego kalendarzy
- głosy oddane na własne fotografie nie będą brane pod uwagę
Myślę, że fotografie należałoby zamieszczać do końca sierpnia. Głosowanie do połowy września. Zostają dwa tygodnie na ewentualna dogrywkę.
#8478
od stycznia 2007
Odpowiednio do wniosku Jeziera regulamin przyjmuje następującą postać:
REGULAMIN
1. Fotografie do konkursu może zgłaszać każdy zalogowany użytkownik bio-forum.
2. Zamieszczamy maksymalnie po 5 fotografii w kategorii pora roku i 3 fotografie w kategorii okładka.
3. Fotografie zamieszczamy do dnia 31 sierpnia 2017 r. Głosowanie odbędzie się w terminie do dnia 15 września 2017 r.
4. Wszystkie zgłaszane fotografie muszą spełniać następujące kryteria:
- stosunek boków 4:3
- fotografie pory roku - kadr poziomy o rozdzielczości oryginału nie mniejszej niż 2400/1800 pikseli
- fotografia na okładkę kalendarza - kadr pionowy o minimalnej rozdzielczości oryginału 2400/3200 pikseli
- muszą stanowić „własność” zgłaszającego w rozumieniu ustawy o prawie autorskim
- do prezentacji w konkursie fotografie muszą być zmniejszone do rozdzielczości 640/480 pikseli (tolerancja do 5 pikseli na bok), ciężar pliku nie może przekraczać 150 kB
- tematyka fotografii związana z tematyką forum - rośliny, grzyby, śluzowce - spotykane w naturze
- fotografie dla poszczególnych pór roku swą tematyką muszą nawiązywać do pory roku w której mają być zamieszczone, lub okresu fenologicznego związanego z daną porą roku
- fotografie, które były publikowane w poprzednich edycjach kalendarza nie mogą brać udziału w konkursie
- zamieszczone fotografie muszą być opisane loginem autora, nazwą kategorii (okładka lub pora roku) oraz numerem kolejnym od jednego do pięciu w poszczególnych kategoriach oraz nazwą obiektu na fotografii (przynajmniej nazwa polska, mile widziana także łacińska} przykład:
login - wiosna 1 - śnieżyczka przebiśnieg (Galanthus nivalis)
- wszystkie fotografie nie spełniające wymogów regulaminowych będą usuwane przez administratora na wniosek prowadzącego konkurs lub uczestnika konkursu, z podaniem przyczyny usunięcia w oddzielnym wątku i w wiadomości do autora fotografii (przyczynę usunięcia podaje i wiadomość wysyła prowadzący konkurs lub administrator)
5. Do każdej zgłoszonej fotografii należy dołączyć link do serwera zewnętrznego na którym można obejrzeć ją w oryginalnym rozmiarze.
6. ZASADY GŁOSOWANIA
- głosować może każdy użytkownik bio-forum, który przed terminem zakończenia glosowania zgłosi chęć zakupu kalendarza
- każdy głosujący wybiera z kategorii "pora roku" 5 fotografii, którym przydziela odpowiednio 5, 4, 3, 2, 1 punkt, a z kategorii "okładka" 3 fotografie, którym przydziela 3, 2, 1 pkt, wygrywają zdjęcia które zdobędą kolejno trzy największe liczby punktów
- wybrane fotografie należy wpisać w wątku dotyczącym kategorii podając login autora, nazwę kategorii (okładka lub pora roku) oraz jej numer kolejny nadany przez autora i ilość punktów nadaną przez wybierającego (można podać także nazwę obiektu na fotografii), przykład:
login - wiosna 1 - śnieżyczka przebiśnieg (Galanthus nivalis) - 3 pkt
- nie ma obowiązku przydzielenia wszystkich punktów
- każdy głos liczy się jako jeden niezależnie od ilości zamówionych przez głosującego kalendarzy
- głosy oddane na własne fotografie nie będą brane pod uwagę
Poza regulaminem - mam prośbę o zachowanie jednolitego sposobu opisywania fotografii przy zamieszczaniu ich i głosowaniu - zgodnie z tym, co napisano w regulaminie - ułatwia to bardzo późniejsze podliczanie głosów
UWAGA
Na wnioski co do treści regulaminu czekamy z Jezierem do 30 czerwca, na dzień 1 lipca zostaną założone wątki kalendarzowe i otworzymy zbieranie fotografii :-)
Zapraszamy chętnych do zamieszczania zdjęć proponowanych do kalendarza 2018 :-)
#8491
od stycznia 2007
Informacja z niemal ostatniej chwili, dotycząca zgłaszania zdjęć do kalendarza :)
Ustalone zostało, że fotografie do kalendarza można zgłaszać do 20 września włącznie, a głosowanie będzie odbywać się do 30 września włącznie. Jeśli powstanie konieczność dogrywki to szybko ją zorganizujemy w kolejne trzy dni tak, aby do 4 października rano było możliwe podliczenie głosów i poznanie kompletu fotografii do kalendarza 2018.
Informacja ta zostanie wstawiona we wszystkich działach bio-forum dotyczących dzikiej przyrody: w grzybach, porostach, śluzowcach i w botanice :-)
#8523
od stycznia 2007
Wszystkim chętnym oddać głosy na fotografie do kalendarza 2018 przypominam, że dziś o północy mija termin głosowania :-)
Dziś wieczorem wyniki! :-)
#8530
od stycznia 2007
Podliczenie głosów oddanych do 30 września zamieściłam.
Wychodzi dogrywka w zimie, gdzie 3 fotografie uzyskały jednakową liczbę punktów.
Współobliczający Michał Jezierski zweryfikuje ostatecznie podane wyniki i gramy dalej :-)
#8556
od stycznia 2007
Jeszcze jedni ode mnie dla wyjaśnienia, dlaczego dopiero dziś podawałam wyniki, kiedy zgodnie z planem powinien być już koniec dogrywki - wyniki, które miałam wstępnie podliczone po zakończeniu głosowania, czekały na weryfikację, a dopiero dziś było to możliwe, gdy mając już zasłużony tegoroczny "dłuuugi" urlop usiadłam spokojnie do sprawdzenie i weryfikacji wyników obliczeń.
Teraz do 8 października nastąpi rozstrzygnięcie wyboru ostatniej fotografii zimowej i będzie możliwe przekazanie sprawy kolejnym osobom wykonującym projekt i zlecającym wydruk.
Tak więc raz jeszcze przepraszam za to opóźnienie :-)
Co już wybrane to wiadomo, a tylko czekamy na wyniki dogrywki :-)