Przemieszana z liśćmi leszczyny
Fakt są między innymi u dołu. U góry, pośrodku jest jeszcze jeden gatunek, tak jakby czereśnia.
PS: Jak w świetle swoich kłopotów z prawidłowym zestawieniem materiałów do zadania pytania oceniasz obecną podstawę programową z którą w szkole boryka się twoje dziecko. Postaraj się pominąć słowa uznane powszechnie za obraźliwe.
Moje dziecko jest w klasie drugiej, ma siedem lat. Musi umieć wymieniać i rozróżniać podstawowe, spotykane w lasach i parkach, gatunki drew liściastych i iglastych. Na tym etapie uważam, że za mało czasu poświęca się na to, żeby dzieci te drzewa odróżniać umiały. Ze sprawdzianu z drzew moje dziecko dostało 4+ ( rozpoznawanie po liściach , bez owoców, wymienianie gatunków iglastych i liściastych, odpowiedzi na proste pytania typu części drzewa i za co są odpowiedzialne, jakie drzewo iglaste dubi igły na zimę itp.). Moja starsza córka, która również przerabiała niedawno ten materiał, nie robiła zielnika, nie miała sprawdzianu, nie potrafi rozróżniać drzew. Wszystko byłoby ładnie i pięknie gdyby dzieci faktycznie się tego uczyły w szkole, gdyby przyniosły ze spaceru liście i razem nauczycielką uczyły się rozpoznawać podstawowe gatunki. Tego nie robili w szkole, to od kilku tygodni przerabiają z dziećmi rodzice :/
Myślę, że panie nauczycielki powinny od czasu do czasu wziąć dzieci za ręce i uczyć się botaniki razem z nimi (choćby rozpoznawania roślin właśnie) w terenie (najlepiej w lesie), na szkolnych wycieczkach. Ruch, zdrowe powietrze i wiedza - co najmniej 2 przedmioty odrobione za jednym razem.
u góry po środku bardziej coś jak Cornus sanguinea