Obecnie Chrzanów północy na południe przecina linia kolejowa Trzebinia - Oświęcim. Kiedyś biegła tutaj jeszcze linia kolejowa z Szczakowej do Bolęcina i dalej do Spytkowic. Jak się dowiedzieliśmy 19 października inicjatorem budowy pierwszego jej odcinka był przemysłowiec Robert Doms. Linia ostatecznie została zamknięta w połowie lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku. Tego dnia przeszedłem się częścią torowiska wcinającego się niewielkim łukiem w stoki wzgórza Winna Góra zwanego też Krzywda. Oto mapa firmy Compass z trasą tego krótkiego fotoreportażu.
Zaczynam na trawersie zakładu Fablok, w miejscu gdzie to torowisko kontaktuje się z jeszcze czynną linią kolejową. Oto rzut oka w kierunku dworca kolejowego.
Następnie zerkam w kierunku zamierzonego marszu. Jak widać spora część roślinności znajduje się w stanie zejściowym.
Tym nie mniej przycięta brzoza brodawkowata - Betula pendula miała jeszcze zielone liście.
A to już skłębione pędy jeżyny popielicy - Rubus caesius.
Po lewej stronie widać owocującą nawłoć - Solidago. Są tez pozostałości trakcji elektrycznej. Elektryfikacja miała miejsca na kilka lat przed zamknięciem tej linii kolejowej.
Na samym torowisko wciąż jest mało roślin. Oto jeżyna popielica - Rubus caesius.
Jest też jakaś dziewanna - Verbascum.Jak widać po cieniu tego dnia poruszałem się rowerem. Tutaj oczywiście prowadziłem go.
Kolejna roślinka to tak na 90% wyka ptasia - Vicia cracca.
Za to na poboczach życie roślinne aż kipi. Tu i ówdzie odsłaniają się bloki triasowych dolomitów.
Na prawo od tego bloku widać derenia świdwę - Cornus sanguinea.
Wracajmy na torowisko. Oto marchew zwyczajna - Daucus carota.
Mijam teraz mocno przystrzyżoną sosnę zwyczajną - Pinus sylvestris. Utrwalił się także mój cień. W tym momencie patrzę za siebie.
Opuściłem już miejsce, gdzie linia kolejowa wcinała się w stoki wzgórza. Teraz znajdując się na ulicy Miła mogę zerknąć na zabudowania Fabloku.
Ostatnie zdjęcie przedstawia sumaka odurzającego - Rhus typhina w jednym z ogrodów przy ulicy Miła.