Kontynuuję marsz na południe. Na początku trochę się pokręcę. Teraz jest to żółta trasa.
Jestem w drzewostanie z przewagą sosny zwyczajnej - Pinus sylvestris ze sporą domieszką topoli osiki - Populus tremula.
Omszałą podstawę drzewa porasta rokiet cyprysowaty - Hypnum cupressiforme.
Na pobliskiej ściółce zauważam niewielkie kępki mchów. Pierwszy to z bardzo wysokim stopniem prawdopodobieństwa widłoząb miotlasty - Dicranum scoparium.
Analogicznie drugi to tujowiec tamaryszkowaty - Thuidium tamariscinum.
W kolejnym miejscu lokalnie dominuje topola osika - Populus tremula.
Jest też miejsce ze stagnującą wodą.
I nawet tutaj w takim miejscu trafiła się samotna kępka krzywoszczeci przywłoki - Campylopus introflexus.
Jest też małe co nieco torfowca - Sphagnum.
A teraz kolejna wielka połać zajęta przez krzywoszczeć przywłokę - Campylopus introflexus.
Nieco dalej widać jak w lokalnym drzewostanie dominuje brzoza brodawkowata - Betula pendula z domieszką sosny zwyczajnej - Pinus sylvestris. To miejsca lokalnie podtopione.
I jeszcze jeden płat z krzywoszczecią przywłoką - Campylopus introflexus. To ostatnie zdjęcie z tym gatunkiem.
Czas na zmianę. Oto jakiś chrobotek - Cladonia.
Oto kolejna młaka.
Oto kolejny torfowiec - Sphagnum.
Teraz zbliżam się do likwidowanej linii kolejowej.
Idę dalej na południe. Szału nie ma.
W końcu natrafiłem na drogę biegnącą równolegle do linii kolejowej.
Teren przecina kolejna linia przesyłowa.
Oto kolejny rachityczny drzewostan taki jak do tej pory.
Linia kolejowa biegła na wysokim nasypie.
Natrafiam na przepust pod linią kolejową.
Przechodzę na drugą stronę.
Wychodzę na górę, aby przekonać się, że torowisko to już historia.
Schodzę na lewą stronę nasypu.
Teraz idę w starym, jak na tę okolicę drzewostanie.
Część drogi zdaje się być zryta przez dziki.
Zbliżam się do miejsca, gdzie drogę przecina walny ciepłociąg łączący Jaworzno z Mysłowicami.
Na nasypie linii kolejowej wypatruję połamane drzewo.
Ciepłociąg okazał się być bardzo trudną przeszkodą.
Pokonałem ją przechodząc nad nim stokiem nasypu kolejowego. Po drugiej stronie była okazała brzoza brodawkowata - Betula pendula.
Była też kępka czosnaczka pospolitego - Alliaria petiolata.