Oprogramowanie bio-forum.pl ma dość skromne możliwości strukturyzacji wątków.
W zasadzie są użyteczne tylko dwa poziomu
- tzw. "topics" co tłumaczę jako dział - to te umieszczone na stronie głównej np. "Botanika" - od strony technicznej każdy z nich ma własny folder o jakimś stałym numerze (w adresie strony to nazwa folderu) i osobny zestaw uprawnień (np. kto moderuje, jakie są wymagania do pisania lub czytania)
- cała reszta czyli "pages" o stałym numerze, który jest nazwą strony w adresie www - funkcjonalnie na stronie mogą być wypowiedzi (messages) lub lista wątków (subtopics)
Nie podoba mi się często spotykany układ forów, ze stroną główną z dziesiątkami drobnych działów, co wymusza przewijanie kilku ekranów i skanowanie masy treści. Tak, że nie chcę mnożyć liczby działów - po ostatniej zmianie co prawda podzieliłem ten dział na dwa ("Jaka to roślina", "Botanika") ale jednocześnie wizualnie usunąłem ze strony głównej dwa działy ("Kaktusy i sukulenty" całowicie, "porady admina" wizualnie zmniejszając do drobnego linku).
Lista wątków na stronie głównej działu "Botanika" nie jest zbyt długa - mieści się na 1-2 ekranach. Pewnym problemem jest to, że niemal każdy jest wyróżniony (bold, duże litery, itd., jak będę miał jakiś pomysł jako to bardziej elegancko i czytalnie zrobić to zmienię)
więc sympatyczny, krajoznawczy kącik "Wędrówki z Grzegorzkiem", łatwo znaleźć na liście wątków działu "Botanika", kto chce i potrzebuje na pewno tam zagląda i znajdzie.
Ponieważ adres strony "Wędrówek" jest stały
https://www.bio-forum.pl/cgi-local/board-auth.cgi?file=/3280/253535.html możesz w innych miejscach Internetu (na stronach znajomych, związanych z Twoim regionem) umieścić linki bezpośrednio do Twojego zbioru wątków - to pewniejszy sposób, że na te strony będzie trafiała większa liczba zainteresowanych czytelników.
(wypowiedź edytowana przez marek 19.maja.2010)